Som tvorkyňou kreatívneho obsahu, ktorý hovorí príbeh. Aj lotérie hovoria príbeh. Príbeh prostredníctvom ľudí, ktorým sa vďaka výhre zmenil celý ich život. Ďalšie inšpiratívne príbehy ľudí, ktorým sa zmenil život, nájdete na Podnikatelskepribehy.sk
Majstrovstvá Európy vo futbale a Olympijské hry v Paríži sa nezadržateľne blížia a Úradu pre reguláciu hazardných hier vyzval na dodržiavanie pravidiel zodpovednej reklamy. Ako si udržať si status zodpovedného prevádzkovateľa zodpovednej reklamy, v čom spočíva princíp dobrovoľnej samoregulácie a kde nájdem pravidlá zodpovednej reklamy?
Kto dodržiava dobrovoľnú samoreguláciu, nemusí sa báť
Počas top športových udalostí či už zo sveta olympijských hier, futbalových alebo hokejových majstrovstiev sa zameriavajú mediálne spoločnosti na zintenzívnenie reklamy súvisiacej s kurzovými stávkami. Na trhu panuje neuveriteľne silný konkurenčný tlak a intenzívne reklamné kampane s cieľom získať nových hráčov doslova „bombardujú“ svet. Práve preto sa v súčasnosti znova obnovuje téma etiky a aplikovania zodpovedného marketingu v reklamných kampaniach prevádzkovateľov športového stávkovania. Prevádzkovatelia športového stávkovania musia pod prísnou regulou Kódexu zodpovednej reklamy dodržiavať všetky pravidlá už spomenutého Kódexu.
Tí, ktorí Kódex zodpovednej reklamy podpísali, musia zodpovedne pristupovať nielen voči spoločnosti a ochrane zraniteľných skupín, ale aj k ochrane integrity športového stávkovania v oblasti hazardového odvetvia. V prípade, že tieto pravidlá odmietnu dodržiavať, dávajú najavo, že s dobrovoľnou samoreguláciou tohto odvetvia nesúhlasia. Výsledkom môže byť snaha o implementáciu agresívnejšieho efektívnejšieho postupu zo strany Úradu pre reguláciu hazardných hier.
Ak niektorý prevádzkovateľ športového stávkovania poruší Kódexu zodpovednej reklamy, Arbitrážna komisia Rady pre reklamu príde v rámci konkrétnej sťažnosti na kontrolu a posúdi možný rozpor reklamy s kódexom. Ak zistí arbitrážna komisia náznaky porušenia pravidiel zodpovednej reklamy, vydá stanovisko, v ktorom vyzve tvorcu reklamy na úpravu reklamy a pozastavenie jej ďalšieho šírenia.
Úradu pre reguláciu hazardných hier vyzval s príchodom Majstrovstiev Európy vo futbale 2024 od 14. 6. 2024 do 14. 7. 2024 a Olympijských hier v Paríži 2024 od 26. 7. 2024 do 11. 8. 2024 prevádzkovateľov hazardných hier k zodpovednému prístupu a dôslednému dodržiavaniu pravidiel zodpovednej reklamy. Tieto pravidlá upravuje Kódex zodpovednej reklamy.
Do rozporu s pravidlami zodpovednej reklamy sa najčastejšie dostávajú tí prevádzkovatelia hazardných hier, ktorí propagujú herné bonusy alebo herné benefity (najmä v prípade registrácie nových hráčov). Zodpovedná reklama na hazardné hry by nemala smerovať k propagácii možnosti získania registračného, objemového alebo akéhokoľvek iného herného bonusu, prémie alebo herného benefitu v konkrétnej či inej hodnote bez spomenutia základných podmienok a kritérií pre jeho získanie.
Cieľom je posilniť jestvujúce doterajšie právne normy a presvedčiť prevádzkovateľov o dôležitosti samoregulačných pravidiel na ochranu spotrebiteľov a maloletých osôb. Tí, prevádzkovatelia hazardných hier, ktorí si dohodnuté pravidlá nevšímajú, dávajú najavo, že súhlasia s negatívnym vnímaním hazardných hier a demotivujú úsilie a prístup zodpovedných prevádzkovateľov.
Kódex zodpovednej reklamy nadobudol účinnosť 1. januára 2023 na základe spoločnej dohody prevádzkovateľov hazardných hier a Úradu pre reguláciu hazardných hier. V Kódexe nájdeš 18 štandardizovaných etických pravidiel určených pre reklamný segment hazardných hier, ktoré sa šíria na území Slovenskej republiky. Myšlienka je úžasná – s dobrovoľnou samoreguláciou súhlasilo spolu 39 subjektov. Toto číslo predstavuje skoro 98 % trhu s hazardnými hrami. Celé znenie Kódexu zodpovednej reklamy nájdeš na webovej stránke Úradu pre reguláciu hazardných hier
Ak sa niekde stretneš s pojmom Tipsport vstupný bonus súvisiaci s vkladom do stávkovej kancelárie, ide o typický príklad, kde by sa dodržiavanie pravidiel zodpovednej reklamy malo dodržiavať.