Už od doby, kedy sa ruleta začala hrávať prvýkrát, sa ľudia snažia nájsť stratégie, ktoré by im pomohli poraziť ju. Jednou z tých najznámejších stratégii je systém Paroli. V tomto článku si túto stratégiu dopodrobna predstavíme, ukážeme si, ako môže Paroli fungovať v praxi a rozoberieme tiež účinnosť tohto systému.
Paroli je opakom Martingale systému a funguje na báze pozitívny progrese. Čo znamená, že ak získame pri zatočení výhru, zdvojnásobíme svoju pôvodnú stávku. Ak však príde prehre, vraciame sa na pôvodnú hodnotu stávky.
Vďaka tomu tiež predstavuje nižšie riziko výrazných strát v tvojom bankrolle. Medzi hráčmi, nielen v rulete, je táto stratégia veľmi obľúbená a v súčasnosti ide o jednu z tých najvyužívanejších.
Stratégia Paroli v praxi
Stávka sa využíva iba pri rovnakých stávkach vyplácajúcich 1 ku 1 (červená/čierna, právna/nepárna či nízka/vysoká 18).
Pri ostatných stávkach nemožno očakávať jeho efektivitu a stratégia by bola výrazne rizikovejšia.
Príprava:
Stávka: nízka 18
Hodnota počiatočnej stávky: 1 €
Bankroll: 50 €
Počet kôl: 4 výherné zatočenia
Príklad č. 1:
Kolo
Stávka
Výsledok kola
Výsledok stávky
Zisk
1.
1 €
čierna 26 = Prehra
– 1 €
– 1 €
2.
1 €
čierna 8 = Výhra
+ 2 €
1 €
3.
2 €
červená 19 = Prehra
– 2 €
– 1 €
4.
1 €
červená 27 = Prehra
– 1 €
– 2 €
5.
1 €
čierna 31 = Prehra
– 1 €
– 3 €
6.
1 €
červená 7 = Výhra
+ 2 €
– 1 €
7.
2 €
červená 12 = Výhra
+ 4 €
1 €
8.
4 €
čierna 6 = Výhra
+ 8 €
5 €
9.
6 €
červená 14 = Výhra
+ 12 €
11 €
Stanovená sekvencia končí už po 9 kolách, kedy sa nám podarilo získať požadované štyri výhry v rade. Keby sme posledné kolo prehrali, sekvencia sa spúšťa znovu a pokračujeme ďalej. Do obdržanej čiastky počítame tiež návrat vkladu, ktorý však nezapočítavame do celkového prehľadu strát a zisku.
Príklad č. 2:
Ako by mohol vyzerať negatívny profit si ukážeme na druhom príklade:
Kolo
Stávka
Výsledok kola
Výsledok stávky
Zisk
1.
1 €
červená 9 = Výhra
+ 2 €
1 €
2.
2 €
čierna 15 = Výhra
+ 4 €
3 €
3.
4 €
čierna 26 = Prehra
– 4 €
-1 €
4.
1 €
čierna 35 = Prehra
– 1 €
– 2 €
5.
1 €
červená 21 = Prehra
– 1 €
– 3 €
6.
1 €
červená 12 = Výhra
+ 2 €
– 2 €
7.
2 €
čierna 20 = Prehra
– 2 €
– 4 €
8.
1 €
zelená 0 = Prehra
– 1 €
– 5 €
9.
1 €
červená 7 = Výhra
+ 2 €
– 4 €
V tomto krátkom príklade môžeme vidieť, ako ľahko sa môžeme dostať do mínusu, aj keď sa nám zo začiatku darilo. A to len preto, že sa podarili dve výhry za sebou.
Na rozdiel od Martingale stratégie nerastie strata pri prehrách takým rýchlym tempom. Paroli ti však pri výhernej stávke po čiernej sérií nedokáže zaručiť aspoň nejaký zisk tak, ako je to pri Martingale. Bez ohľadu na svoj rozpočet tak môžeš nakoniec skončiť v strate. To je však problém úplnej väčšiny stratégií.
Výhody a nevýhody stratégie
Pomalé straty - straty sa nekumulujú tak rýchlo ako pri niektorých vďaka nezvyšovaniu stávok
Jednoduchosť - zároveň ideálne pre konzervatívnejších hráčov
Malé výhry - po dlhšej sérií prehier nepríde pokrytie strát s ďalšou výhrou
Vyplatí sa používať stratégiu Paroli?
Je pravdou, že na rozdiel od iných stratégií vďaka udržovaniu stávok pri zlej sérii nekumuluje stratu tak rýchlo. Ak budeš mať šťastie, môže ti tiež pomerne rýchlo padnúť séria výhier a ty si tak po pár zatočeniach odnesieš slušnú sumičku.
Ak však bude séria prehier dlhá aspoň 2 kolá, svoje straty pri prípadnej prvej výhre nedokážeš ani vynulovať. Je potrebné spoliehať sa na to, že dokážeš vyhrať párkrát po sebe.
Pre začiatočníkov, ktorí si chcú so stratégiou aspoň trošku zoznámiť, je tak Paroli jednou z tých lepších volieb. Najdôležitejšie je však jasne nastaviť, ako dlho séria výhier má trvať, prípadne koľko si ochotný zo svojho bankrollu prehrať.
Keby si sa predsa len obával prehry, môžeš si stratégiu vyskúšať online ruletu zdarma, v ktorej nehráš za reálne peniaze a nič tak neriskuješ.
Ak by ťa zaujímali aj ďalšie známe stratégie, mrkni sa ne v článku nižšie.
V súčasnej dobe nedokážeme povedať, kedy presne sa stratégia Paroli začala používať priamo v rulete. Predpokladá sa však, že je s ruletou od samého začiatku. Tento systém mal totiž implementovať samotný Blaise Pascal, pri ktorom tiež predpokladáme , že stojí za vynálezom aj samotnej rulety.
Historici sa však domnievajú, že model podobný systému Paroli sa využíval už 400 rokov predtým, ako ho Pascal začlenil do svojej práce.
Medzi hráči nielen v rulete je táto stratégia veľmi obľúbená a v súčasnosti ide o jednu z tých najvyužívanejších.
Princíp stratégie Paroli je obrátený od Martingale stratégie. Pri Paroli sa stávky zdvojnásobujú pri každej výhre, naopak pri prehre zostávajú na pôvodnej výške. Využíva sa iba na rovné stávky, teda na farby, vysokú či nízku a párne a nepárna čísla.
Ak patríš medzi začínajúcich hráčov, určite môžeš ako prvú stratégiu skúsiť práve Paroli. Je veľmi jednoduchá na pochopenie, nejdeš pri hraní veľmi do rizika a pri šťastí si môžeš odniesť príjemné čiastky. Čo vyhovuje ako začiatočníkom, tak pohodovým hráčom.
Bohužiaľ nie. Rovnako ako ďalšie stratégie sa stratégia opiera o prácu s bankrollom. Ruleta je hrou šťastia a žiadna stratégia, teda ani Paroli, nedokáže zisk zaručiť.
Páčil sa vám tento článok
60%
Autor obsahu
Natália
Som Natália, redaktorka a prekladateľka na Vyhraj.sk. Mám rada presnosť a jasnosť v texte. Zaoberám sa písaním recenzií a článkov o hazardných hrách. Spolupráca s Vyhraj.sk mi dovoľuje zdieľať svoj záujem o toto odvetvie s čitateľmi a zároveň rozširuje moje obzory v tejto oblasti.
Zákaz hrania hazardných hier osobám mladším ako 18 rokov. Hazardné hry predstavujú riziko vysokých finančných strát. Nadmerné hranie prináša so sebou aj možné zdravotné riziká.
Máme pre teba lepšiu ponuku
Na základe skúseností našich hráčov odporúčame iné podobné bonusy.
Na našich webových stránkach používame súbory cookie, a to aj pomocou nástrojov spoločnosti Google. To nám pomáha správne zobrazovať obsah, zisťovať, čo sa na stránke deje, a ponúkať vám reklamy na mieru. Ďalšie informácie nájdete tu.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistické a preferenčné
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketingové
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Na našich webových stránkach používame súbory cookie, a to aj pomocou nástrojov spoločnosti Google. To nám pomáha správne zobrazovať obsah, zisťovať, čo sa na stránke deje, a ponúkať vám reklamy na mieru. Ďalšie informácie nájdete tu.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.