Menu

Prečo sú mémy také populárne? Existujú aj lotériové mémy?

Prečo sú lotériové mémy také populárne?

Prečo sú lotériové mémy také populárne?

Všetci ich poznáme: mémy. Tieto malé obrázky nás každý deň rozosmievajú a sú jedinečné v každej chvíli a v každej situácii. V nasledujúcich častiach by sme ti chceli priblížiť, čo sú mémy, kde vznikli a ako sa dá tento internetový fenomén využiť.

Mémy sú vtipné obrázky s ironickými textami. Nájdeš ich na všetkých digitálnych platformách. Mémy, ktoré sú zverejnené na sociálnej sieti a ktoré ostatní považujú za zábavné, sa často opätovne zdieľajú na internetových profiloch alebo na iných verejných stránkach. Nielen mémy, ale aj loto mémy sa môžu vo veľmi krátkom čase rozšíriť na rôznych internetových platformách, a tak sa rýchlo dostanú do povedomia miliónového publika. Na slovensku si môžeš staviť na lotérie v spoločnosti Tipos.

Lotériové meme 1
Lotériové meme 1

Čo sú mémy?

Niektorí odborníci hovoria, že mémy sú internetové vtipy.

Mémom sa môže stať ktokoľvek a čokoľvek: Môže to byť fotografia premiéra z televízneho programu, video s roztomilými psíkmi, reklamný slogan nejakého výrobcu, úryvok z filmu, veta z piesne alebo krátky klip z hudobného videa.

Mémy sú jednoduché obrázky doplnené krátkym výstižným textom alebo jednotlivými slovami. Šíria sa prostredníctvom sociálnych médií.

Pojem „mém“ sa prvý-krát vyskytol v knihe Richarda Dawkinsa v roku 1973 The Egoish Gene (Egoistický gén).

Dawkins vo svojej knihe píše o jednej z najcharakteristickejších vlastností človeka a pomenúva ich pojmom „kultúra“. Kultúrne črty a myšlienky sa podľa neho šíria prostredníctvom komunikácie. Toto kultúrne dedičstvo je podľa neho rovnocenné s evolučným dedičstvom génov. Na opis tejto teórie hľadal podstatné meno.

Pojem „mimeme„pochádza z gréčtiny a znamená „napodobňovať“. V spojení s anglickým pojmom „gene“ tak vznikol neologizmus „meme“.

Vďaka digitalizácii vzniklo z teórie mémov moderné slovo, ktoré poznáme dnes – „meme“.

Mrkni na zoznam lotérií na slovensku

Aktuálny jackpot
41 000 000  € (Výnimočne sa hrá o vecné ceny)
Aktuálny jackpot
5 000 000  €
Aktuálny jackpot
1 023 676  €
Aktuálny jackpot
500 000  €
Aktuálny jackpot
480 000  €
Aktuálny jackpot
72 000  €
Aktuálny jackpot
20 090  €
Zákaz hrania hazardných hier osobám mladším ako 18 rokov. Hazardné hry predstavujú riziko vysokých finančných strát. Nadmerné hranie prináša so sebou aj možné zdravotné riziká.

Ako vznikli mémy?

Vtipné obrázky s väčšinou ironickými textami nájdeš na všetkých digitálnych platformách. Vo všeobecnosti však platí, že každý, kto odfotí fotografiu a pridá k nej text, vytvára meme – či už zámerne alebo nie. Mémy, ktoré sú zverejnené (teda publikované) na sociálnej sieti a ktoré ostatní považujú za zábavné, často zdieľajú na svojich internetových profiloch alebo na iných verejných stránkach. To sa potom nazýva „repost“. Týmto procesom sa mémy môžu vo veľmi krátkom čase rozšíriť na rôznych internetových platformách a rýchlo sa tak dostať do povedomia miliónového publika.

Ktoré internetové mémy boli prvé a existovali aj pred internetom?

Mémy existovali dávno pred vznikom Internetu. V skutočnosti existovali skôr, ako Dawkins vymyslel tento termín, objavili sa už v roku 79 n. l. v Pompejskej zrúcanine a až v 70. rokoch 20. storočia v graffiti, len vtedy boli jednoducho označené ako obrázky.

Prvým virálnym internetovým mémom bolo tancujúce dieťa, ktoré sa šírilo internetom a nakoniec sa objavilo v epizóde seriálu Ally McBealová.

Lotériové meme 3
Lotériové meme 3

V dnešnej dobe sú mémy veľmi dôležité

V súčasnosti sa mémy môžu používať aj na účely online marketingu. Okrem toho mémy na iných webových stránkach nadobúdajú oveľa väčší význam ako len to, že sú vtipné. Kvalitné mémy by mali upozorňovať na problémy a mať pozitívny zámer. Meme získavajú na význame prostredníctvom zdieľania a posielania a poskytujú neuveriteľný dosah súvisiacim webovým stránkam a kanálom sociálnych médií.

Mnohé online marketingové kampane sú preto založené predovšetkým na meme. Mémy sa zvyčajne vzťahujú na horúce témy, udalosti, populárne seriály alebo filmy, ktoré obsahujú známe obrázky, slová, piesne, dialógy a videá. Medzitým sa šíria nielen medzi mladými tínedžermi, ale medzi všetkými vekovými skupinami na celom svete, a to vysokou rýchlosťou.

Nemôžeš vyhrať jackpot ak nehráš loto...
Nemôžeš vyhrať jackpot ak nehráš loto…

Môžem robiť marketing pomocou mémov?

V dobe, keď mnohí spotrebitelia preskakujú reklamy, kedykoľvek môžu, môže marketing prostredníctvom humoru osloviť ťažko dostupných spotrebiteľov. Pre profesionálnych rozprávačov príbehov – digitálnych marketérov, podnikateľov, zabávačov a kreatívnych tvorcov pro memov – môže byť táto forma marketingu mimoriadne nákladovo efektívny spôsob vytvárania pútavého obsahu, ktorý si získa veľkú pozornosť.

V sociálnych médiách majú mémy zvyčajne podobu GIF-u alebo statického obrázku, ktorý sa hrá so známou témou, významom alebo fenoménom. Často ho sprevádza krátky text, zvyčajne nad alebo pod obrázkom.

Náš tip: Inšpiruj sa niektorým z nasledujúcich Loto meme, ktoré sme pre teba vytvorili. Ktorý sa ti páči najviac? Potom skús šťastie v ktorejkoľvek lotérii a možno budeš inšpiráciou pre tvorcov ďalších méme v budúcnosti.

 

Hrať? A po výhre sa staň jednou z tvárí na lotériových méme? Žiaden problém! Len treba skúšať šťastie tu:

Aktuálny jackpot
41 000 000  € (Výnimočne sa hrá o vecné ceny)
Aktuálny jackpot
5 000 000  €
Aktuálny jackpot
1 023 676  €
Aktuálny jackpot
500 000  €
Aktuálny jackpot
480 000  €
Aktuálny jackpot
72 000  €
Aktuálny jackpot
20 090  €
Zákaz hrania hazardných hier osobám mladším ako 18 rokov. Hazardné hry predstavujú riziko vysokých finančných strát. Nadmerné hranie prináša so sebou aj možné zdravotné riziká.
Páčil sa vám tento článok

Autor obsahu

Súvisiace články

Pridaj komentár

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov .
Zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.